Beleidsadvies basisvorming onlinehulp voor directies

In ‘Bouwstenen voor een Vlaams actieplan onlinehulp' werd als beleidsstrategie geformuleerd dat onlinehulp voor welzijn en gezondheid best ontwikkeld wordt van onderuit. Hulpverlenings- en zorgorganisaties formuleren best zelf hun visie op onlinehulp en zorgen zelf voor de implementering ervan in hun werking. Dit kan echter pas onder andere als organisaties zicht hebben de onlinehulptoepassingen die beschikbaar zijn voor hun sector/doelgroep.

Daarom formuleerde de werkgroep die de beleidsvoorstellen voor onlinehulp verder concreti-seerde eind april 2015 als één van haar prioritaire beleidsacties: het sensibiliseren en informeren van organisatieverantwoordelijken in verband met onlinehulp.

Concreet verwoordde de werkgroep het als volgt:

“Vanuit elke organisatie worden de directie en het middenkader gestimuleerd om deel te nemen aan een basisvormingsaanbod op maat van de sector om de mogelijkheden van onlinehulp voor de eigen werking en de voorwaarden voor het implementeren ervan te verkennen."

Dit beleidsadvies concretiseerd deze beleidsactie.