e-learningpakketten

Vanuit Arteveldehogeschool - opleiding bachelor sociaal werk werkten we 5 e-learningpakketten uit om zelf aan de slag te gaan met digitaal werk:

Ch@tlas
een methodiek voor chathulp in eerstelijnswelzijnswerk
Dit e-learningpakket wil welzijnswerkers en zorgverstrekkers op weg zetten om professioneel te chatten (met nadruk op eerstelijn en (mogelijk) anonieme chathulp)

HINCL
helder en inclusie online informeren over opvoeding

Do's en don'ts en veel inspirerende voorbeelden over HELDER en INCLUSIEF online communiceren met focus op 'opvoeding. Veel van deze kaders en handvaten zijn ook inspirerend voor het bredere welzijnswerk.

OCMW N@BIJ

Dit e-learningpakket wil OCMW-medewerkers inspireren om via online communicatie de toegankelijkheid van de sociale dienstverlening in OCMW en gemeente te vergroten.

Onlinedagboeken

Maak kennis met de mogelijkheden en de meerwaarde van onlinedagboeken voor een welzijns- of zorgtraject. Leer van ervaringen hoe je een onlinedagboek opmaakt en aanbiedt aan je cliënt.

SIMBA

Dit elearningpakket neemt je stap voor stap mee in het Succesvol IMplementeren van Beeldbellen in Ambulante hulp en zorg.