geeft incentives voor onlinehulp in 2021

Net zoals de vorige jaren ondersteunt Flanders'Care 5 projecten die inzetten op onlinehulp en blended hulp in welzijnswerk of geestelijke gezondheidszorg.
Dit jaar gaat het om:

Een online beslishulp rond ongeplande zwangerschap

Fara ontwikkelt in samenwerking met de CAW-groep, KULeuven, UC Leuven Limburg, Awel en Tele-Onthaal een online beslishulp die ongepland zwangere vrouwen zal toerusten met de nodige handvatten om hun beslissingsproces zo goed mogelijk te doorlopen.

Dit project wordt ondersteund door de Arteveldehogeschool.

Samen 1 plan - werken met online gezinsplannen

Gezin centraal Noord-Limburg willen in samenwerking met de CKG De Hummeltjes en CIG De Zeshoek gebruik maken van de online tool Samen1Plan.nl. Zo willen ze hulpverlening aan cliënten en gezinnen effectiever en efficiënter maken door de samenwerking en communicatie tussen cliënt/gezin, hulpverleners en het sociale netwerk te verbeteren.

Dit project wordt ondersteund door de UC Leuven-Limburg.

Een online beslishulp rond ongeplande zwangerschap

Fara ontwikkelt in samenwerking met de CAW-groep, KULeuven, UC Leuven Limburg, Awel en Tele-Onthaal een online beslishulp die ongepland zwangere vrouwen zal toerusten met de nodige handvatten om hun beslissingsproces zo goed mogelijk te doorlopen.

Dit project wordt ondersteund door de Arteveldehogeschool.

De rustbox

MPC Ter Bank ontwikkelt in samenwerking met Vivo vzw, KPC Genk en OC Ter Wende Espero een laagdrempelige onlinetool voor stressregulatie bij cliënt en begeleider in jeugdwelzijnswerk.

Dit project wordt ondersteund door Thomas More Hogeschool

Click online - klik in 't echt

De Vijver vzw, Samenlevingsopbouw Stad Antwerpen en buurtwerk 't Pleintje willen het online aanbod van deze drie organisaties die in dezelfde buurt werken op elkaar afstemmen. Zo kunnen cliënten en buurthuisbezoekers vlotter schakelen tussen het aanbod van alle organisaties.

Dit project wordt ondersteund door de SAM - steunpunt Mens en Samenleving

Onlinemogelijkheden verkennen in geïntegreerd breed onthaal

GBO Scheldekracht verkent de mogelijkheden van online communiceren met cliënten van de betrokken OCMW's, ziekenfondsen en CAW in het kader van het geïntegreerd breed onthaal (GBO)

Dit project wordt ondersteund door de Arteveldehogeschool en SAM - Steunpunt Mens en Samenleving